Unia Europejska wprowadza, od 1. stycznia 2015
roku, nowe obniżone limity zawartości
siarki w paliwie. Decyzja ta jest wynikiem postanowień Międzynarodowej
Organizacji Morskiej. Zgodnie z Dyrektywą 0,1% to nieprzekraczalny limit
zawartości siarki w paliwie. Pomimo tego, że powyższe prawo wchodzi w życie
dopiero na początku przyszłego roku, to już teraz limit ten obowiązuje we
wszystkich europejskich portach.
Problem siarki już dawno został wyeliminowany z transportu lądowego.
Niestety badania prowadzone na akwenach takich jak Bałtyk, z niewielką
cyrkulacją wody ukazały, że obecność tego pierwiastka stanowi duży problem. Aby
dostosować się do nowego limitu właściciele statków będą musieli zdecydować się
na jedno z proekologicznych rozwiązań, takich jak płynny gaz ziemny, filtry oraz
olej napędowy. Nie zastosowanie się do Dyrektywy grozić będzie nałożeniem
odpowiednich kar. Innym proponowanym przez niektóre państwa UE rozwiązaniem jest
wsparcie produkcji proekologicznych statków. Finlandia zaproponowała dofinansowanie
kwotami do 7,5 mln euro. Obecnie każde z państw członkowskich Unii przygotowuje
przepisy i procedury weryfikacji zawartości siarki w paliwie, a także własny
system kar.
Źródło: www.gospodarkamorska.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz