czwartek, 17 lipca 2014

Transport a Morze Bałtyckie

Stały rozwój przemysłu transportowego w rejonie Morza Bałtyckiego idealnie odzwierciedla  wzmocnienie współpracy międzynarodowej i wzrost gospodarczy nadbałtyckich państw. Z roku na rok powiększa się rozmiar i ilość statków pływających po Bałtyku. Niestety prowadzi to do wzrostu zanieczyszczeń niekorzystnie wpływających na środowisko morskie. Obecnie jednymi z największych negatywnych wpływów żeglugi są nielegalne zrzuty oleju, substancji niebezpiecznych i innych odpadów. Także dzięki analizom jakości powietrza można zaobserwować ujemne działanie przemysłu transportowego. Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) dzięki swoim działaniom wspomaga rozwój bezpieczeństwa na morzu, a także zapobiega zanieczyszczaniu środowiska morskiego przez statki. Wytyczne IMO często są dostosowane do specyfiki regionalnej danego akwenu. Rejon Morza Bałtyckiego został uznany przez Międzynarodową Konwencją o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki (MARPOL) jako obszar specjalny –oznacza to, że istnieją surowe ograniczenia zrzutu oleju lub mieszanin oleistych, ścieków i śmieci na terenie całego akwenu.


Źródło: HELCOM

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz